Hur vi gör det

 

Vad gör oss annorlunda?

 

cert-icon

Erfarenhet

Sedan 1999 har Sirocco framgångsrikt hjälpt mer än 200 företag att skapa, utveckla och upprätthålla lönsamma kundrelationer .

cert-icon

Inte nischade

Vi har valt att inte fokusera på en specifik bransch eller produkt, utan vill ha ett bredare perspektiv till varje projekt då varje kund är unik.

cert-icon

Affärsfokuserade

En av de faktorer som skiljer oss mest från våra konkurrenter i branschen är att vi är CRM-lösningsoberoende.

cert-icon

Vi gör det enkelt

Med hjälp av Siroccos omfattande partnernätverk , kan vi utföra implementeringar av de största CRM-lösningarna på marknaden. Från våra kunders perspektiv, gör vi det lättare att välja rätt lösning baserat på de behov och krav verksamheten har.

cert-icon

Oberoende

För att kunna erbjuda en lösningsoberoende CRM-strategi, har Sirocco tecknat partnerskap med flera av marknadens ledande CRM-leverantörer. Det innebär att vi kan hjälpa våra kunder att förhandla licensaffärer med leverantörerna då vi jämför de olika lösningarna mot varandra.

Hur vi gör det

kickoff

01.

Projektstart/Kickoff

Scenen är uppställd för projektet. Förväntningarna är höga.

workshop

02.

Första Workshopen

Workshops med ledningsgruppen och avdelningschefer i de berörda divisionerna startas.

Interviews

03.

Enskilda Intervjuer

Vem vet bättre om företagets processer och utmaningar än den anställde som utför uppgiften? Vi utför enskilda intervjuer med relevanta personer på varje avdelning för att se till att kartlägga helheten och dokumentera kraven på detaljnivå .

Needs Analysis

04.

Lösning Design- och Behovsanalys

De behov och utmaningar som identifierats under kravinsamlingen presenteras tillsammans med en lösningsplan som genomförs av våra experter. Projektet får ett klartecken för genomförandet.

integration

05.

Utveckling, Integration och Datamigrering

Utvecklingen av den anpassade lösningen startas och datamigrering samt integrationer planeras och genomförs . Allt övervakas av våra erfarna projektledare.

acceptanstest

06.

System- och acceptanstest

När alla bitar är på plats är det dags för funktionella tester. Sirocco utför interna tester innan vi lämnar över lösningen för att testa acceptans av kunden. Detta görs för att säkerställa att lösningen är i linje med krav och den förväntade leveransen.

utbildning

07.

Utbildning

När lösningen har godkänts av kunden, påbörjas undervisning av hur systemet används både för superanvändare samt vanliga användare.

golive

08.

Gå-Live

D-Day! Under de första dagarna drivs lösningen med Go-Live Support för att säkerställa att användarna får en bra start i användandet av det nya systemet. Eventuella tidigare oupptäckta frågor reds snabbt ut.

support

09.

Support

Vi strävar alltid mot att ha ett långsiktigt samarbete med våra kunder och att kunderna är nöjda med våra tjänster. Därför erbjuder vi omfattande supportavtal där du som kund kan få feedback och stöd i tekniska frågor som kan uppstå.